ویژگی های شخصیتی INTJ (نکات مثبت)


ویژگی مثبت شخصیت INTJ
ویژگی مثبت شخصیت INTJ

آی ان تی جی ها افرادی مستقل و با انگیزه و کمال طلب هستند و اگر این سه ویژگی رو نداشته باشن، مثلا الان مستقل نباشن به احتمال خیلی زیاد حس خوبی ندارند و به دنبال راهی هستند تا این سه ویژگی رو برطرف کنند.

نکته جالب این است ENTJ و INTJ ها هر دو معمولا در روابط شغلی دوست دارند رئیس باشند اما با این تفاوت که INTJ ها این تفکر را دارند که از دیگران استفاده می کنند، یعنی به پیشنهاد ها و انتقادات گوش میکنند، دوست دارند از توانایی های دیگران بیشتر استفاده کنند و مانند یک مدیر برنامه ریز باشند که مسائل را سیستم سازی میکند اما ENTJ ها بیشتر دوست دارند خودشان همه کارها را انجام دهند.

انتظارات و انگیزه بالا

آی ان تی جی ها میتونن با توجه به لحن انتقادی و منطقی خودشون، به نتایج بهتری دست پیدا کنند و از خودشون و دیگران توقع بالایی دارند، این افراد دوست دارند همیشه با انگیزه باشند برای همین دوست دارند که دیگران هم همینطور باشن! درکل INTJ ها به خوبی میتونن در دیگران انگیزه ایجاد کنند حتی اگر خودشون انگیزه نداشته باشند! (حواستون باشه من نگفتم که این شخصیت همیشه انگیزش بالاست! ولی خواهان اون هستن و برای به دست اوردنش هر کاری بتونن انجام میدن)

پیروی از قوانین خود

اونها به قوانین احترام میزارن و طبق همون رفتار میکنن به شرطی که اینکار موجب افت یا جلوگیری از موفقیتشون نشه! اگر چنین چیزی باشه حاضرن به راحتی کل قوانین رو نقض کنند تا به خواسته خودشون برسن و قوانین خودشون رو دارند.

در انجام کار ها دوست دارند مستقل عمل کنند، مگر اینکه یک دوست یا پارتنر INTJ دیگر داشته باشند که بتوانند نظر و ایده هایشان را کامل با اون به اشتراک بگذارند مگرنه ترجیح میدهند درباره آن با کسی صحبت نکنند و در کل همانطور که گفته بودیم نظر دیگران را بیشتر دوست دارند بدانند تا نظر خودشان تایید شود! یا با نظر دیگران بتوانند نظر خود را ارتقا و توسعه دهند نه اینکه برنامه را عوض کنند!

کنجاو، قاطع، مصمم = این سه ویژگی دیگر آی ان تی جی هاست!

انتقاد پذیری شخصیت INTJ

انتقاد رو دوست دارن، اگر کسی اونارو نقد کنه ناراحت یا اعصابانی نمیشن البته به شرطی که بی احترامی نشه و خیلی غیرمنطقی نباشه! (برای همین اگر میخوای از یه INTJ نقد کنی حتما اول حرفت از واژه "نظر شخصی" استفاده کن که مستقیم بفهومی این فقط یه نظر شخصیه و سعی کنید انتقاد هارو دوستانه بگید نه تند یا بی ادبانه)

افکار بزرگ و بلند پروازانه INTJ ها

آی ان تی جی ها افکاری بزرگ و ذهنی مبتکرانه برای پیاده سازی ایده هایشان دارن، در زمینه های نظری بسیار قوی بوده و با مفاهیم پیچیده به راحتی کنار میان.

(البته همه این موارد برای وقتیه که به کارشون علاقه داشته باشن، چون گفته بودیم اونا از محدودیت بدشون میاد و برای همینه اگر به درس علاقه نداشته باشن خیلی سخته براشون درس های مدرسه یا دانشگاه رو بخونن که اکثرا هم همینه)

آی ان تی جی ها اندیمشندان خوبی هستند و پتانسیل خوبی در این موارد دارن و به راحتی میتوانند امتیازات و اشکالات همه موقعیت هارو درک کنند.

https://shorl.com/tekopragedate

  انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 55

تمامی حقوق برای فروشگاه پرایم محفوظ می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما